Rabocup Noord Drenthe
Image default
ZZP

Rollend materieel Boekhouding in Nederland

Of je nu een trein bezit of een wagenpark bezit, rollend materieel is een essentieel onderdeel van de activiteiten van elke spoorwegmaatschappij. Het is een essentieel onderdeel om ervoor te zorgen dat de treinen op een optimaal niveau rijden en dat de kosten onder controle worden gehouden. Deze vorm van boekhouding helpt bij het bepalen van de werkelijke kosten van het bezitten van een trein, en het is een essentieel aspect van bedrijfsplanning. Het is ook een cruciaal onderdeel van het onderhoud en de beoordeling van een spoorwegvloot.

Rollend materieelrekeningen worden gebruikt om de staat van de apparatuur en voertuigen van een bedrijf bij te houden. Hierdoor kan het management bijhouden hoeveel tijd het kost om verschillende taken uit te voeren. In sommige gevallen kan de waarde van een rollend materieel met relatief gemak worden bepaald. In Nederland is Alstom een van de grootste leveranciers van duurzame spooroplossingen. Het bedrijf heeft meer dan 400 medewerkers verspreid over 17 locaties in het land, waaronder signalisatieprojectkantoren in Utrecht en Duivendrecht, negen servicelocaties en werkplaatsen in Rotterdam en Ridderkerk.

Verschillende Europese landen hebben een soortgelijk concept. In Nederland is het ministerie van Infrastructuur verantwoordelijk voor het onderhoud van het conventionele spoornet. Hierdoor kan Infraspeed conventioneel rollend materieel gebruiken. Deze methode wordt ook gebruikt om te bepalen wat de beste manier is om het geld te verdelen onder treinoperators. Het gevolg is dat het Nederlandse spoorsysteem een hoge capaciteit heeft en vaak overladen is met treinen. De vraag is echter of het probleem te maken heeft met het onderhoud van de sporen, of met de kwaliteit van de voorraad.

De Nederlandse Spoorwegen hebben eind 2012 opnieuw locomotievendiensten ingevoerd. AnsaldoBreda V250 Fyra-treinen werden echter kort na de start van de commerciële activiteiten uitgetrokken. In plaats daarvan gebruikt Infraspeed nu Traxx MS140 multi-systeem elektrische locomotieven met ETCS Level 2-technologie en gebruikte ICRm-rijtuigen uit de jaren 1980. Het laatste type voorraad zal tegen 2021 worden vervangen door Inter-City New Generation EMU’s.

De Groep van de Nederlandse Spoorwegen identificeert de componenten en materiaalelementen waaruit een rollend materieel bestaat. Zo zijn goederenwagons en locomotieven opgedeeld in drie delen: het hoofddeel en het reparatie/periodieke keuringsdeel. De treingroep van Infraspeed bestaat uit vier verschillende klassen. De gemiddelde leeftijd van hun coaches is 38,5 jaar. Deze voertuigen zijn om verschillende redenen uit de vaart genomen.

Nederland is een grote leverancier van duurzame spooroplossingen. Het heeft 17 locaties in het hele land en biedt werk aan 400 mensen. De projectkantoren voor signalering zijn gevestigd in Utrecht en Duivendrecht. De negen dienstenlocaties omvatten werkplaatsen in Rotterdam en Ridderkerk. Dit is een van de grootste bedrijven van Nederland. Nederland heeft een rijke geschiedenis van het doen herleven en behouden van spoorinfrastructuur.



Hulp nodig bij boekhouden?